عیسی علیه السلام به ظهور مهدی بشارت داد.
31 بازدید
تاریخ ارائه : 3/22/2014 9:00:00 PM
موضوع: الهیات و معارف اسلامی

«قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏».

بگو: «به ازاى آن [رسالت‏] پاداشى از شما خواستار نيستم، مگر دوستى درباره خويشاوندان من».

تمام مفسرین اعم از شیعه وسنی در ذیل این آیه شریفه اتفاق دارند که مراد از القربی همان اهل بیت پیامبر گرامی اسلام هستند.

عیسویان دنیا می دانند عیسای مسیح آمدن رسولی را به پهنه آفرینش برای هدایت انسانها خبر داده است. این خبر را قرآن عظیم به روشنای خورشید در میان آسمان روشن نمود که دیگر جای هیچگونه عذری باقی نمانده است. مسیحیان جهان می دانند که نام عیسی مسیح آن پیامبر پاک خداوند عالم در قرآن آمده است وجز عیسی؛ عیسای دیگری در قرآن نداریم. عیسای که مادرش مریم باشد وبدون پدر پا به عرصه عالم گذاشته باشد وپیامبر خدا باشد در قرآن نداریم ودر تاریخ کسی آن را نشان نداده است. پیروان عیسی که خود را مسیحی می دانند پیروان همان عیسایی هستند که خدا درقرآن نام او را آورده است وآن بزرگ را پیامبر خودش معرفی کرده است.

«وَ إِذْ قالَ عيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يا بَني‏ إِسْرائيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتي‏ مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَيِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبينٌ» (سوره صف آیه 6)

و هنگامى را كه عيسى پسر مريم گفت: «اى فرزندان اسرائيل، من فرستاده خدا به سوى شما هستم. تورات را كه پيش از من بوده تصديق مى‏كنم و به فرستاده‏اى كه پس از من مى‏آيد و نام او «احمد» است بشارتگرم.» پس وقتى براى آنان دلايل روشن آورد، گفتند: «اين سحرى آشكار است».

آیا دلیلی روشن تر از این داریم ویا دلیلی واضح تر از این نیاز هست که عیسای مسیح نام پیامبر خاتم را آورده باشد ورسالت او را تصدیق نموده باشد؟.

به قول استاد فرزانه علامه جوادی آملی کثره الله امثاله  وقتی: «عیسای مسیح به قومش فرمود: من کتاب آسمانی پیامبر گذشته را تصدیق می‌‏کنم و نسبت به آینده، آمدن پیامبری را بشارت می‌‏دهم، معلوم می‌‏شود که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از حضرت عیسی (علیه السلام) افضل و قرآن از انجیل بالا‌تر و ره‏آورد پیغمبر اسلام بیش از ره‏آورد مسیح (علیه السلام) است تا معنای بشارت تحقّق یابد. پس رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بر اساس تبشیر حضرت مسیح (علیه السلام) همه مزایای علمی‏انبیای گذشته را، که عیسای مسیح داشت، و همه مزایای خاصّه عیسای مسیح را دارا است».

رسول خوبیها ومهربانیها با چنین ویژگیهایی پا به عرصه دنیا نهاد. مصطفای عالمیان وبرگزیده آدمیان آمده است تا انسان را از رذالت به سعادت ابدی برساند. او خاتم 124000عطیه آسمانی است وبه خلق عظیم مفتخر می باشد.

 «وَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظيمٍ» (سوره قلم آیه4). پیامبر اسلام مردم را چون نگینی دربرگرفته بود وبا اخلاق نیکوی محمدی دینی را پایه ریزی نمود که با پیروی از این دین سعادت دنیا وآخرت به انسانها روی می آورد. تمام مشکلات جوامع بشری در دنیای مدرن همه وهمه بخاطر فاصله گرفتن از این دین مقدس است. تمام اختلافات طبقاتی تمام ظلمها وستمهای عالم. جنگها وخون ریزیها همه وهمه؛ریشه در آن مجلسی دارد که درس آن به حاشیه کشیده شدن دین احمدی بوده است. پیروان عیسای مسیح وموسای کلیم هم باید بدانند توهین به پیامبر اسلام توهین به همه پیامبران از جمله دو پیامبر بزرگ الهی یعنی حضرت موسی وعیسی علیها السلام می باشد. اگر مکتب عیسوی درسی برای گفتن دارد ویا مکتب کلیمی سخنی برای شنیدن دارد همه باید در مکتب محمدی معنا گردد. بی محمد نه می شود موسوی شد ونه عیسوی. زاحمد تا احد یک میم فرق است. همه عالم در این یک میم غرق است. نگار خلقت به مکتب نرفته بود. قرآن بر او نازل شد. ٱن نگار به مکتب نرفته مسئله آموز همه انبیاء واولیاء گردید. اگر بشریت خواهان سعادت است باید زانوی ادب در محضر این مکتب بزند. بشریت برای رهایی از بن بست اقتصادی واخلاقی موجود وخروج از انحطاط ونابسامانی شخصیت انسانی ملتها راهی جز روی آوری به مکتب پاک پیامبر خوبیها ندارد. راهی جز این وجود ندارد. اگر بشر خواهان پیشرفت وترقی عدالت وانسانیت است باید به کلاس درس مهدوی روی بیاورد. ذوی القربی را بشناسد ومتلزم به دستورات دین مبین اسلام گردد. بغیراز مکتب پاک اهل بیت هر مدعی اسلامی وهر مدعی پیامبری از هر قوم ونژادی راه به بطالت می رود. آنان که پیامبران الهی را شناختند وآنان که دین را به معنای واقعی کلمه دین ودر یک کلام اسلام محمدی شناختند وبه آن به تمام وکمال عمل نمودند اهل بیت پاک پیامبر اسلام می باشند. اگر عیسای مسیح تصدیق پیامبر خاتم میکند قطعاً آن پیامبر خدا در حال حاضر احترام فوق العاده ای به مقام ومنزلت مهدی آخرالزمان قائل است ودر ارتباط با مهدی زهرا چشم بهم زدنی کوتاهی نمی کند. پس اگر محمدی هستیم باید به مکتب امام صادق روی بیاوریم اگر عیسوی هستیم باید به مکتب مهدوی روی بیاوریم اگر موسوی هستیم وموسای کلیم را در پیامبری تصدیق می کنیم آن پیامبر مهربانی جز تسلیم در برابر قدرت لایزال آفریدگار حرفی دیگر نداشت. تسلیم شدن در برابر قدرت خالق متعال همان اسلام است همان عبودیت است. که محمد تمام وکمال آن را دارا بود ودر 23رسالت خویش اجر ومزدی از کسی طلب ننمود مگر محبت ومودت اهل بیت خودش که آخرین یادگار زهرای او، امام زمان علیه السلام است. نتیجه سخن ارتباط با مهدی ودعا در تعجیل ظهورش هم در مکتب عیسای مسیح، موسای کلیم، پیامبر خاتم واهلبیت پاک او نهفته است.هر کس امام زمان خویش را نشناسد، انگار در زمان جاهلیّت مرده است که هیچ پیامبری را نشناخته است.                                     علی تقوی دهکلانی